Jak załatwić sprawę


Podatek od nieruchomości

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miasta, I piętro:

-pokój nr 206 - księgowość podatku od nieruchomości - telefon 0-56 677-17-22,

-pokój nr 206a - wymiar podatku od nieruchomości osoby fizyczne - telefon 0-56 677-17-76,

-pokój nr 202 - wymiar podatku od nieruchomości osoby prawne - telefon 0-56 677-17-86.

Wymagane dokumenty:

Deklaracja na podatek od nieruchomości zgodnie z drukiem DN-1. Formularz DN-1 przeznaczony jest dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Termin składania:

Do 31 stycznia każdego roku podatkowego lub w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego, bądź zwolnień w podatkach.

Informacja w sprawie podatku od nieruchomości zgodnie z drukiem IN-1. Informacja w sprawie podatku od nieruchomości przeznaczona jest dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostkami samorządu terytorialnego oraz osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nie posiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nie posiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową.

Termin składania - 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego.

Gdzie odebrać formularze:

Biuro Informacyjno-Podawcze, pokój nr 101, parter lub I piętro:

- pokój nr 206a - informacja w sprawie podatku od nieruchomości osoby fizyczne,

- pokój nr 202 - deklaracja na podatek od nieruchomości osoby prawne.

Opłaty:

Nie ma.

Podatek można wpłacać w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Chełmnie

BS w Chełmnie 72948600050000036120000021.

Wpłaty na w/w rachunek w Banku Spółdzielczym w Chełmnie przyjmowane są bez dodatkowych opłat.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych ( Dz.U. z 2014, poz. 849 j.t.), Uchwała nr XXVII/163/2016 Rady Miasta Chełmna z dnia 29 listopada 2016 r. w sprawie stawek podatku od nieruchomości.

Informacja w sprawie podatku od nieruchomości (72kB) word
Deklaracja w sprawie podatku od nieruchomości (216kB) plik
Uchwała w sprawie stawek podatku od nieruchomości (137kB) pdf

Wytworzył: Joanna Leśniewska (25 maja 2006)
Opublikował: Joanna Lesniewska (25 maja 2006, 10:55:41)

Ostatnia zmiana: Joanna Lesniewska (29 grudnia 2016, 12:09:34)
Zmieniono: aktualizacja

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 10538

wersja do zapisu wersja do druku

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij