W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Zamknij
ANKIETA BADANIA SATYSFAKCJI KLIENTA
WYBORY DO PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO 2014
WYBORY SAMORZĄDOWE 2014
BUDŻET OBYWATELSKI
OGŁOSZENIA
PRZETARGI
NASZE MIASTO
URZĄD MIASTA
RADA MIASTA
MŁODZIEŻOWA RADA MIASTA
CHEŁMIŃSKA RADA SENIORÓW
JAK ZAŁATWIĆ SPRAWĘ W URZĘDZIE
ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
SPRAWDŹ STAN SWOJEJ SPRAWY W URZĘDZIE
INFORMACJE O ŚRODOWISKU
GOSPODARKA ODPADAMI
OCHRONA ZWIERZĄT
FINANSE MIASTA
PRZEPROWADZONE KONTROLE
JEDNOSTKI PODLEGŁE
INFORMACJE NIEUDOSTĘPNIONE
Strona główna > WSO > Wymeldowanie osoby decyją administracyjną > Wymeldowanie osoby decyzja administracyjną

Wymeldowanie osoby decyzja administracyjną


Miejsce złożenia dokumentów:

Biuro podawcze Urzędu Miasta.

Wymagane dokumenty:

Wnioskodawca ubiegający się o wymeldowanie osoby nie przebywającej w miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 2 miesiące powinien:

  • złożyć podanie, ze szczegółowym wyjaśnieniem czasu i okoliczności opuszczenia mieszkania,
  • przedłożyć - do wglądu i dołączyć kserokopie dokumenty potwierdzające fakty opisane w podaniu (np. sentencję wyroku rozwodowego, wyrok orzekający eksmisję, umowę najmu lokalu, itp.).

Opłaty:

Decyzja administracyjna o wymeldowaniu bądź odmowie wymeldowania podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł.

Termin i sposób załatwienia:

Po złożeniu podania przeprowadza się szczegółowe postępowanie wyjaśniające, polegające m.in. na przesłuchaniu stron i świadków wskazanych przez strony, ustaleniach dokonanych przez organy Policji, organy paszportowe, kartotekę skazanych, Centralne Biuro Adresowe, przeprowadzeniu rozprawy administracyjnej, wizji lokalnych i kontroli meldunkowych. Załatwienie sprawy - wydanie decyzji administracyjnej - następuje w terminie do 2 miesięcy od daty złożenia wymaganych dokumentów.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy stronom prawo złożenia odwołania do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w Bydgoszczy, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.Odwołanie składa się za pośrednictwem Urzędu Miasta.

Podstawa prawna:

Art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 87, poz. 960), wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 27.05.2002r. sygn. akt K. 20/01 /Dz. U. Nr 78, poz.716/, ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tj. Dz. U. z 2006 r., nr 225, poz. 1635).

zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego ponad trzy miesiące (328kB) pdf

Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego (244kB) pdf



Wytworzył: Grzegorz Jacyno (17 lipca 2006)
Opublikował: Grzegorz Jacyno (17 lipca 2006, 14:16:29)

Ostatnia zmiana: Przemysław Małkowski (8 czerwca 2007, 10:40:37)
Zmieniono: dodano pliki do pobrania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 5508

wersja do zapisu wersja do druku